4

Into the woods - Pit Producties

Goede cast cast en prachtorkest maken Into the woods tot hoogstaand muziektheater

20 februari in het Oude Luxor Theater te Rotterdam

13 mei

Een topcast, de prachtige composities van Stephen Sondheim en een verhaal vol humor: Into The Woods is genieten van hoogstaand muziektheater.

De wereldwijde hitmusical Into The Woods is een ‘sprookjesmusical voor volwassenen’, waarin de beroemde sprookjes Assepoester, Roodkapje, Rapunzel en Sjaak en de bonenstaak met elkaar verweven zijn. Het verhaal draait om een wat sullige bakker, goed vertolkt door Wart Kamps, en zijn vrouw, gespeeld door Lone van Roosendaal. Om hun zo gewenste kind te krijgen, moeten ze de vloek die op hen rust verbreken door in het bos verschillende items te verzamelen. Hierdoor komen ze in aanraking met de sprookjesfiguren en hun verhalen.

Esther Maas wil met PIT Producties vooral eer betonen aan de muziek van Sondheim en het orkest onder leiding van Jeroen Sleyfer bestaat uit maar liefst vijftien musici. Dat zorgt voor een extra dimensie ook al omdat het muziekgezelschap prominent op het toneel aanwezig is. De geniale muziek van Sondheim komt zo nog beter tot zijn recht.

Vrijwel alle acteurs zijn perfect gecast en spelen hun rol met verve. Paul Groot springt er echter uit: hij is met zijn spel en gebaartjes perfect als kroonprins en Grote Boze Wolf en heeft de lachers op zijn hand. Elise Schaap (Roodkapje) valt onder meer op door haar mimiek en toont dat je zelfs kunt ‘hakken’ op de muziek van Sondheim. Jeremy Baker verdient niet alleen voor zijn vertolking van Sjakie’s moeder een compliment, maar ook voor zijn vertaling van de musical. Baker heeft gezorgd voor een vloeiend, modern verhaal, waarbij alle grappen aankomen bij het publiek. Wel is de voorstelling met drie uur wat aan de lange kant, maar dat is slechts een kleine kanttekening bij een prachtige voorstelling.

Te zien t/m 13 mei